Deel drie - Reisverslag uit Cairns, Australië van camperboy - WaarBenJij.nu Deel drie - Reisverslag uit Cairns, Australië van camperboy - WaarBenJij.nu

Deel drie

Door: Alfred

06 April 2013 | Australië, Cairns

Hallo Allemaal,

Vanuit Makay vertrekken we na naar de Whit Sunday islands.
Bij aan komst waan je je echt in een ander gebied palmbomen en de stralende zon maakt het totaal plaatje compleet. Wij gaan naar Arli Beach een badplaats met veel back pakkers !!!!
Een gezellig plekje achter in het park om de nachtdrukte te vermijden.
Het hostel is een echte aanrader nomads gezellig mooi zwembad en midden in het centrum en vlak bij de haven. We besluiten die middag gelijk de excuries te boeken zeilen naar de eilanden waar je kunt snorkelen en gnieten van de hagel witte stranden. vroeg in de ochtend werden we opgehaald en naar de haven gebracht voor de zeilcruise. Echt een heerlijke dag relaxen met mooi weer en een heerlijke lunch.
Thierry heeft hier gesnorkeld en met schilpadden gezwommen echt een super ervaring. De stranden waren bounty achtig en de jet set vloog met water vliegtuigjes af en aan. Via de eilandjes daydream en hamilton terug naar arli beach. Op het strand van whit heaven spotte thierry nog een haai in de zee. Onze laaste dag op arli beach lekker aan het strand gelegen nou ja zwembad aan de zee. Na in de avond nog eens door arli beach te zijn gelopen en een hapje te hebben gegeten naar onze crib.
De volgende dag zijn we door gereden naar Townsville hier rond gewandeld en onze voorraad weer op peil gebracht. Vanuit hier door gereden naar onze gratis camp plek in bleu river waar de lokale bevolking het paasweekend vierde. Onze buurvrouw verraste ons de volgende morgen met happy easter happy easter for you met twee snoepjes voor mij en mijn vriend. Na ons paasontbijt door naar Mision beach naar jakkaroos gafe plek voor back pakkers lekker zwembad en rustige omgeving. In de nacht veel gestommel naast ons hier stond een auto waar men kwam blowen of zo als tante joke zegt bluffen hi hi. Na het ontbijt door naar Paronella park waar bij de entree ook de nacht inclusief was. Dit is een oud kasteel met waterval waar ze rondleidingen geven overdag en in de avond beide tour gedaan mooi om te zien zie foto,s op onze blog. Vanuit hier door naar onze eind bestemming Cairns waar we momenteel verblijven in jj,s backpakker hostel gafe plek met shuttel busjes naar de stad. Vanuit hier gaan we nog een treinreis maken naar kuranda en met de kabelbaan terug door het regenwoud. Tevens strandliggen heerlijk alhoewel het weer nu minder is regenbuien. En dan dinsdag onze crib inleveren en donderdag naar indonesie waar peet en rene ons gaan vergezellen. Onze vlucht gaat van uit cairns naar perth en dan jakarta. Bij deze iedereen de groeten leuk om contact met jullie tehebben of via de skyp met San,Jess,Joy en Juud en Niels. Bij deze alvast de volgende mensen gefeliciteerd Angelina mijn nichtje de 17e en natuurlijk Hanne de 13e wordt ze twee gefeliciteerd van je peettantes vanuit down under tante willy en joy natuurlijk.
Ook minder nieuws heeft ons bereikt helaas is onze buurvrouw deze ochtend overleden wij leven met fam mee en zullen haar zeker gaan missen. Alfred en Thierry

• 06 April 2013 - 09:22

Angelina:

thx boys, weer een jaartje ouder :-)

• 06 April 2013 - 11:00

Gisela:

goh jongens wat gaat het allemaal snel he! Jullie halen er wel alles uit wat erin zit en wat kom je zo rijk thuis. Peet en Renee zullen wel staan popelen om de laatste tijd met jullie door te brengen. Dat zal ook nog wat worden! Veel plezier en een dikke knuffel. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

• 06 April 2013 - 19:47

Elly:

Hoi boys, nog even en dan verlaten jullie alweer Australië met een rugzak vol indrukken, ervaringen, kilometers en noem maar op. Wel gezellig voor jullie dat Petra en Rene jullie ook gaan vergezellen in Indonesië. Super super veel plezier nog ene .... Neem rustig afscheid van jullie crip. I love you bye bye. Xxxxxxxxxxxx