lonnie 1 - Reisverslag uit Java Island, Canada van camperboy - WaarBenJij.nu lonnie 1 - Reisverslag uit Java Island, Canada van camperboy - WaarBenJij.nu

lonnie 1

Door: alfred

19 April 2013 | Canada, Java Island

Hallo allemaal,

Na onze vlucht vanuit carins door naar perth en van hieruit door naar jakarta waar we in de ochtend om half zes aan kwamen. Even wat gegeten bij kfc en daar merkte we al het verschil met afrekenen spot goedkoop in vergelijking met australie. Nog even kopje koffie gedronken en even in de zon gezeten. Peet lande om 12.15 uur precies op tijd wij stonden alleen in de verkeerde aankmost hal dus licht paniek waar wij waren. Na vijf smsjes had ze ons gevonden en kon de reis beginnen. Onze eerte nacht verbleven we in een hotel in jakarta zeven uur met de bus naar het station. Wat een drukte om ons heen en een gaos in het verkeer zeg. Op het station aangekomen in een taxi naar ons hotel alleen wist de chauffeur de weg niet na veel vragen en gelachen te hebben kwamen we aan in ons hotel prima plek voor de nacht. In de avond het dorp bekeken en treinkaartjes gehaald voor de volgende dag naar jokjakarta. Lekker in de foodcourt gegeten heerlijke sate met reist. Na een gode nacht rust en een karig ontbijt naar het station waar we zeven uur met e trein door het prachtige landschap van indonesie reden tv en eten aanboord super. Aangekomen in jokjakarta met de taxi naar ons hotel links en rechts werden we ingehaald door verkeer wat een mierennest dat jokjakarta. Ons hotel lag vrij rustig en zijn met de tuk tuk naar de stad gegaan de chauffers rijden je daar rond voor een kleine 2 euro de hele dag en laten je alle plekken zien. In de avond nogmaals naar de stad overal eten aan de strat en super druk. Die avond hebben we bij de pizza hut gegeten. Even pinnen voor de volgende dag een miljoen ben gewoon rijk hier een miljoen is 80 euro. De volgede dag zijn we naar de burabadour geweest erg indrukwekend bij zondopgang. Hierna reed de bus door naar prandanan tempel. Bij terug komst in het hotel toch maar kamer genomen met airco het was echt te warm. De volgende ochten gingen we met de bus naar de bromo vulkaan rit van dertien uur met vier spaanse dames bij ons in de bus. Mooie hotel waar we uitkeken op de vulkaan. Peet en ik besloten niet mee te gaan de volgende ochten om 3.45 uur om de vulkaan te bezoeken thierry en rene zijn wel gegaan en hebben hier prachtige foto,s gemaakt. Voor thierry was dit het hoogte punt van de vakantie misschien had ik dan toch mee moeten gaan. De terug reis begon goed eind bestemming lovina op bali. Acht uur met de bus en een uur met de boot. Op de boot begon thierry zich niet goed tevoelen en bij aankomst op bali was er geen vervoer geregeld naar lovina. Daar stonden we dan peet gestrest vond het eng donker en alleen maar lokale bevolking en thierry steeds zieker. Uiteindelijk busje geregeld en op goed geluk maar naar lovina met een ijlende thierry achter in de bus. Deze rit duurde twee uur maar voor mijn gevoel vijf. Bij aankomst hotel wat er prachtig uit ziet thierry op bed gelegt waar de pret begon hoge koorts en black outs en diaree. Nog even wat gegeten en gaan slapen nou ja slapen. Volgende ochtend bleef thierry ziek en peet had gelukkig ab bij deze gegeven en de hotel eigennaars waren zeer behulpzaam met eten bedverschonen en steeds naar de situatie vragen. Zij dachten aan knokkel koorts. Deze dag rustig aangedaan wat gezwommen. In de avond knapte thierry gelukig wat op en na een goede nacht rust was de temp minder en voelde hij zich beter. Peet was gaan snorkelen en kijken naar de dolfijnen helaas konden wij niet mee maar er staat nog genoeg op de plannig eerst thierry maar beter worden. Tot overmaat van ramp breekt de wastafel op de douche af en bij thierry op zijn voet met als gevolg vier hechtingen en 7 dagen antibiotica. Als het goed gaat gaan we morgen verder naar atem waarna we vanuit hier door reizen naar de gili eilanden. Houden jullie op de hoogte van onze avonturen.
Groeten alfred thierry en peet.

• 19 April 2013 - 13:20

Angelina:

Ach er moet af en toe iets mis gaan, anders wordt het ook zo saai! Kop op komt allemaal goed,
    voor dat je het weet lig je weer te snorkelen :-)

• 22 April 2013 - 12:41

Elly:

Hè Alfred en Thierry, wat een pech Thierry, maar wees gerust je hebt de liefste en allerbeste wondverpleegkundige uit de eerste hand direct bij je. Ik kan me voorstellen dat Indonesië toch wel weer een heel ander land is dan Australië. Geniet lekker samen met peet en Renée en dan komt het met je voet ook wel helemaal goed. Hele dikke knuffel van Ellebel!!

• 27 April 2013 - 21:37

Sandra: